Zajímavosti

Co čeká školství v roce 2020?

Česky

EDUim komenuje přehled hlavních témat českého školství pro rok 2020. Změny se odehrají v oblasti financování regionálního školství, proběhnou diskuse o budoucnosti státní maturity, revizi kurikula i učitelské profesi. Podrobnou analýzu stavu českého školství na počátku roku 2020 představí EDUin v Auditu vzdělávacího systému v ČR, každoročně aktualizované analýze, která popisuje stav vzdělávacího systému a upozorňuje na události, které ho ovlivňují, případně ho v brzké době ovlivňovat budou. Zveřejněn bude na konci ledna.

Herbář funkcí

Česky

Herbář funkcí je přehledový soubor vybraných funkcí. Každé funkci v herbáři je věnován jeden list, který obsahuje definici funkce, její graf a základní vlastnosti či často používané vztahy. Herbář obsahuje reálné funkce jedné a dvou reálných proměnných a komplexní funkce. Kromě základního souboru funkcí je možno v herbáři najít také integrální funkce či funkce s pozoruhodnými vlastnostmi.

web: http://mi21.vsb.cz/modul/herbar-funkci

 

Hlavní směry vzdělávací politiky ČR 2030+

Česky

Hlavní směry vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ formulují návrh strategických cílů vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+ a hlavních cest a opatření k jejich dosažení. Obsahují také odůvodnění jejich výběru a návrh principů, na kterých by měla být Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+ postavena.

Přečtěte si na http://www.msmt.cz/file/51582/

České a čínské školství očima studentky

Česky

Yuqing Xie, jednadvacetiletá studentka univerzity v Quangzhou v Číně, studující hotelnictví a cestovní ruch, strávila několik týdnů v České republice v rámci vzdělávacího programu Edison, kdy studenti vysokých škol z různých zemí světa přijíždějí přednášet o svých zemích pro žáky základních a středních škol. Yuqing Xie měla díky tomu možnost porovnat české a čínské školství. Jak si české školství vede v porovnání s čínským?

Rámec digitálních kompetencí učitele

Česky

Rámec digitálních kompetencí učitele ukazuje, co by dnešní učitel měl znát a umět v oblasti používání digitálních technologií. Upozorňuje na činnosti a dovednosti, které mohou být podceňovány nebo o kterých se v souvislosti s výukou běžně neuvažuje. Zaměřuje se zejména na pedagogické kompetence a přináší pohled na to, jak jsou tyto kompetence ovlivněny možností či nezbytností používat digitální technologie ve výuce. Měl by primárně motivovat učitele k tomu, aby byl schopen na základě systematické reflexe se dále profesně rozvíjet.

Matematika je detektivka, ne strašák

Česky

Matematika je detektivka, ne strašák. Evropský projekt má změnit její vnímání i výuku

 

Potrvá tři roky a má zbavit matematiku démonizace. Mezinárodní projekt Platinum spojil akademiky z osmi evropských vysokých škol včetně dvou českých. Chtějí zdůraznit, že matematika se dá učit kreativně, badatelsky namísto nefunkčního výkladu před tabulí. Projekt vyjde na 450 tisíc eur (11 milionů korun), najdou se v rozpočtu evropského programu Erasmus+

Státní maturita je špatně, úroveň je strašně nízká, říká učitel matematiky z Youtube

Česky

Matematický mozek se dá naučit, lidé nejsou hloupí na matematiku, jen z ní máme strach. Matika je hrozně důležitá, když jí rozumíte, když máte matematické myšlení, zlepší vám to život. Státní maturita i přijímačky jsou špatně, neučíme matiku, jen připravujeme na zkoušky a podřizujeme výuku tomu, aby děti udělaly jeden test, říká Marek Valášek, zakladatel webů Mathematicator a Learntube, internetový i skutečný učitel matematiky. Dodává, že úroveň státní maturity z matematiky je neskutečně nízká, studenti pak prý mají problémy udržet se na vysoké škole.