Učitel

Aplikace pro tvorbu testů a písemek = 1 aplikace, 2 výstupy

Chci zaujmout své studenty a zároveň je něco naučit. Jak to ale udělat, když jsou žáci stále náročnější a času je míň a míň?

Zkuste oživit výuku interaktivními testy a zařazením nových, neotřelých příkladů. Připravili jsme pro vás 4 000 otázek z celé SŠ matematiky.

Vyberte si otázky, které se vám líbí, a sestavte si buď interaktivní test (PDF) nebo zadání písemky ve formátu A4 určeném pro tisk (PDF). Složení testu, tj. výběr otázek, je jen na vás.

Zrovna probíráme úhly a vzdálenosti v prostoru. Kreslení obrázků na tabuli ale zabírá hodně času.

V části Geometrie v prostoru najdete 35 úloh. Zde je ukázka:

Ukázka úloh z geometrie v prostoru

Pěkné. Ty úlohy můžu použít? Jak?

Všechno funguje jako nákupní košík. Přidáte si do košíku příklady, které se vám líbí a zvolíte typ výstupu. Podívejte se ukázky:

TODO Ukázka interaktivní test Ukázka písemka

PDF interaktivní test můžete použít přímo v hodině k procvičení. Ideální je interaktivní tabule, ale postačí i projektor a plátno. Nebo jenom promítněte zadání a příklady počítejte společně na tabuli. Nemusíte zadání diktovat a kreslit složité obrázky.

PDF interaktivní test obsahuje automatické vyhodnocení otázek, hodnotící komentáře a příjemnou grafiku.

PDF interaktivní testy si můžete vytvořit a pak vyvěsit na své webové stránky nebo poslat e-mailem. Tyto testy mohou sloužit jako příprava na písemku, kterou si vytvoříte ze stejných nebo podobných otázek. Odpovědi budou promíchány.

Použití zadání písemek asi netřeba komentovat.

Jak se dostanu ke svému testu nebo písemce?

Na webu budete mít svůj účet, kde budou uloženy všechny vámi vytvořené testy a písemky.

Vypadá to hezky. Ale pár interaktivních sbírek na internetu jsem už viděl. Zpočátku nadšení, potom zklamání z chyb, které tam byly. Kdo vlastně příklady tvořil, kdo je kontroloval?

Příklady navrhovali pedagogové ze středních škol z Ostravy, Žiliny, Námestova a Lipnicy Wielkej a kontrolovali je pedagogové z Katedry aplikované matematiky FEI VŠB-Technické univerzity Ostrava. Konkrétně Petra Vondráková, Martina Litschmannová, Petr Vodstrčil a Libor Šindel. Každý příklad prošel několikanásobnou kontrolou. Primární verzí pro kontrolu byla angličtina, další jazykové verze (čeština, slovenština, polština) byly přeloženy z angličtiny.

I přes všechnu naši snahu se může stát, že najdete chybu. Budeme vám vděčni, pokud jakoukoliv pochybnost týkající se formulace zadání nebo výsledku napíšete na math4u@vsb.cz.